Reklamowanie strony w Internecie

Celem reklamowania strony jest pozyskanie nowych użytkowników, klientów. Taka forma sprawdza się najbardziej, jeżeli oferujemy jakieś produkty, bądź usługi. Dodatkowo pozwala szybciej zaprezentować użytkownikom naszą stronę – wybicie się w wyszukiwarce na wysokie pozycje wymaga czasu i często niemałych środków.

Jeżeli dopiero co planujesz założyć stronę internetową możesz skorzystać z kursu tworzenia wtyczek na WordPress

Potencjalny klient wpisuje w wyszukiwarkę wskazaną frazę, a na początku wyników pokazuje mu się reklama z naszą stroną, bądź link do oferowanej przez Nas usługi (Google Ads). Kolejnym elementem może być mapka z listą lokalnych firm (Google Maps). Dalej są strony, które według Google są tym czego możemy szukać.

Aby korzystać z Google Ads trzeba założyć darmowe konto Google.

reklamowanie strony w wyszukiwarce google
Reklamy na początku (Google Ads)
reklamowanie strony w wyszukiwarce google
Mapa z lokalnymi fundacjami (Google Maps)
strony niereklamowane w wyszukiwarce Google
Pozostałe strony (Page Rank)

Reklamowanie strony z Google Ads

Google Ads to reklamy wyświetlane często na początku w odpowiedzi na szukaną frazę. Rejestracja wymaga wypełnienia formularza, podpięcia karty kredytowej i włączenia kampanii.

Dodając nową kampanię ustawiamy:

  • Nazwę wyświetlaną w reklamie
  • Skrócony link np. eskim.pl/kategoria/wpis
  • Konkretny link do którego prowadzi reklama
  • Opis pod reklamą
  • Gdzie ma być wyświetlana reklama – w wyszukiwarce lub na stronach partnerów
  • Frazy wpisywane przez użytkownika w Google dla których reklama ma się wyświetlić np. „fundacja”
  • Ustalamy maksymalną stawkę dzienną
  • Ustawiamy maksymalny koszt przekliku (opcjonalnie) – jest to zależne od słowa kluczowego – jedno wejście w reklamę może kosztować 0,10 zł, 1 zł., albo więcej. Jeżeli ustalimy zbyt niską stawkę nasze reklamy, albo się nie wyświetlą, albo będą się wyświetlać sporadycznie
  • Lokalizacja – możemy ograniczyć wyświetlanie reklamy dla określonego kraju lub regionu, co jest istotne gdy mamy firmę działającą lokalnie

W reklamach nie można używać fraz, które są nazwami znaków towarowych / marek, inaczej mogą się nie wyświetlać wcale, o czym serwis poinformuje komunikatem.

Reklamowanie strony z Google Maps

Aby Nasza firma pokazała się na mapach Google, możemy umieścić ją w Google Maps, poprzez dodanie profilu firmy. Podajemy nazwę i adres. Będą ją widzieli użytkownicy, którzy korzystając z wyszukiwarki znajdują się w okolicy siedziby zgłoszonej firmy.

Google Merchant Center

Jeżeli jesteśmy właścicielami sklepu internetowego to możemy dodać nasze produkty do zakładki Zakupy w wyszukiwarce. Aby to zrobić należy się zarejestrować w usłudze Google Merchant Center i przesłać plik z produktami, linkami i cenami. Oczywiście musimy go na bieżąco aktualizować. Koszty są ustalane podobnie jak przy reklamowaniu strony z Google Ads – ustawiamy maksymalny koszt dzienny i maksymalny koszt przekliku.